5 Şubat 2010 Cuma

Robson, Lineker ve İkbal hanım


Sir Bobby Robson öldüğü gün Gary Lineker'le çektirdiği bu fotoyu görüp 'Bir gün blog acarsan bunu mutlaka koy' diye kendime tembihlemiştim.
Futbola dair ilk anılarım Meksika Dünya Kupası'ndan. Anneannemin Kazasker'deki evindeyiz. Çalışan bir ailenin çocuğu olunca 'anane' veye 'babane' figürü ayrıca önemli. TRT Ayns'ta İngiltere-Fas maçı var ve başlama saati 00.00. Maç golsüz bitiyor, Fas'tan bir puan çıkaran İngiltere ve küçük ben gayet mutluyuz. Ray Wilkins'in atılmasıyla 10 kişi kalmış 'Tree Lions' belki de ondan, az önce baktım. Neyse maç bitiyor özetler falan derken İkbal hanımı sahura kaldırıyorum. 86 senesinde Ramazan yaza denk gelmiş... Az önce kendisini aradım 'Yedi yaşında çocuğa nasıl saat 12'de maç izleme izni verdin' diye sordum. 'Ne yapsaydım ağlatsa mıydım, kıyamam sana' dedi.
Fotodaki diğer adam Gary Lineker küçüklük kahramanım. Hatırlarsanız 'golcü'nün -hem de ne golcü- Meksika'da eli alciliydi. Gollerinden sonra beyaz bandajlı eli havaya kalkar, aynı bu fotoda olduğu gibi gülümserdi. Bu yüzden mahallede top oynarken baktım yasıtlarım ve yası biraz buyuk olanlar 'lokal', gittim bir bezle elimi sardım. O sıcak havada elleri terli ama mutlu bir çocuktum....
Lineker'e ve ananeme tanrı uzun ömürler versin, RIP Sir!

1 yorum:

Nickfallin dedi ki...

Burada Lineker bildiğin Karate Kid. Gözler Bay Miyagi'yi de aradı.