17 Mart 2010 Çarşamba

Muammer beyin şifrelerini çözerken

İstanbul Valisi Muammer Güler, konuştuğu zaman hemen ekrana kilitleniyorum. O kadar ‘möhim’ açıklamalara yapıyor ki, kendisi feyz almamak mümkün değil. Son İstanbul Büyükşehir Belediyespor-Diyarbakırspor maçının ardından bir kez daha tarihe geçti vali hazretleri. Hadi size bir kıyak yapayım ve Güler’in şifrelerini çözeyim.
- Maça konuk takımdan 2 bin 925, ev sahibi takımdan da 150 kişi gelmiş Yani bu kadar az sayıda seyirciye rağmen ‘emniyet tedbirleri eksik’ şeklindeki maç tatilini doğrusu yerinde bulamıyoruz.
Türkçesi: Ben ve ‘Cerrah’ bir arkadaşım geçenlerde 10 binlerce işçiye girdik bu taraftarlar bizim için çıtır, çerez...
- Keşke talimatlara itibar edileceğine, teminatlara itibar edilseydi.
Bundan iyisi Şam’da kayısı. Tam Türk toplumunun ihtiyacı olan bir açılım. Bundan sonra teminat mektubu getirene her şey serbest. Örneğin: Vallahi alkol almadım memur bey en fazla bir bira / Satıcı değil içiciyim / Bu maçı biz alalım, rövanşı size veririz vs...
- ...hem de ben can güvenliği açısından garanti vermiş olmama rağmen, karşılaşma devam ettirilmedi.
Ali Sami Yen’de aşağı atılan K.Ö’yle bir gece önce yemekteymiş Muammer Güler. KÖ sormuş: “Kapalıda Beşiktaş diye bağıracağım Muammer abi hayati tehlikem olur mu?”. Güler de demiş ki: “Elbette bağır ben garanti ediyorum bir şey olmaz.”
- İstanbul’da daha önce güvenlik nedeniyle ertelenmiş bir Süper Lig maçı olmadı.
Burada aba altından sopa gösterme var. Tehlike seviyesi yüksek maçlar öncesi İstanbul’daki tüm toplar balon dahil- toplatılabilir. Hatta kâğıttan top yapılabilir endişesiyle defterler bile...
- “Soyunma odasına girdim. Bir daha çıkmam” şeklindeki anlayışı doğru bulmuyoruz.
Bunu Murat Yetkin yazacaktı ama daha önce davranıyorum. Ankara kulislerinde “Güler ve Başbakan Tayyip Erdoğan arasında soğukluk var” dedikoduları dolaşıyor. O yüzden Davos’ta ortaya çıkan “Daha da gelmem” anlayışına eleştirisel bir bakış gibi geldi bana bu demeç.
- Daha önce bu konuda herhalde birtakım prensip kararlarının alındığı ifade ediliyor.
En kolay çözümleme bu: Prens‘iplemem’ bu kadar basit.

Son not: İstanbul’un valisi olmak gibi saygın bir göreve gelsem ve biri beni böyle ‘ti’ye alsa vallahi 1 Mayıs’ta kendimi asardım. Kapatırdım Taksim’i de kimsecikler görmezdi! Şaka bir yana sayın Muammer Güler sizin dilinizden konuşayım. Yeterince ‘ortamı geren’ (proğakatör) spor yöneticimiz var. Bir de siz bu topa girmeyiniz, zemin kaygan düşer bir yerinizi incitirsiniz!

Hiç yorum yok: