19 Mart 2010 Cuma

Unutulmazlardan: Bayern Münih-Manchester United (1999)



Bayern Münih'i bizim kuşak pek sevmez. Almanları da pek sevmezler. Bense tam ters taraftayım. Çocukluğum Bayern'le Almanya'yı tutmakla -hem de 'fanatişe'- biçimde geçti. Nedenini uzun bir postta anlatacağım.
Bugün ŞL'de kuralar çekilince aklıma geldi 26 Mayıs 1999 akşamı. Bayern'im Barcelona'da Şampiyonlar Ligi finalinde Manchester United'la kapışıyor. Tuvi'nin Küçükyalı 63'teki hücre evindeyiz, üniversite günlerimizin geçtiği yerde.. Maçı ben Tuvi, ÖÖ, Mousse-T seyretmiştik. Mario Basler'in frikik golünde öyle bir zıpladım ki bir şey kırdığımı hatırlıyorum. Dakika 89 olunca ÖÖ eline gazeteleri alıp, abdesthaneye doğru yönelince uyarmıştım:
"Oğlum nereye hakem son düdüğü bir çalsın hele". 
ÖÖ cevap vermişti:
"Manchester bu saate kadar atamadıysa daha da atamaz".

ÖÖ döndüğünde neler olduğunu hepiniz biliyorsunuz!!!

Ben o geceden Basler'in Şimeykel'i avlamasını, Memo Scholl'ün ve C. Jancker'in direkten dönen toplarını hatırlıyorum. 88'den sonrasını silmişim :)

2 yorum:

Pulup dedi ki...

Ben Toronto'daydim o zamanlar, ve saat farki zorunluluguyla isteydim.. Bi sekilde internetten radyodan takip ediyorum maci. Istanbul Erkek'li olmaktan dolayi Bayern'i tutmadigim icin daha farkli hissetmistim.. Ilk golde yerimden kalktim, cubicle'da etrafa baktim.. Icimden "gol be" dedim ve oturdum. ardindan ikinci gol, ve bu sefer yine kalktim, ofis icinde bi tur attim, ama malesef bunu paylasabilcek kimse yoktu (hockey olsa belki)..
Buruk bi sevinc diye hatirlarim o gunu hep.. :)

Orkan dedi ki...

Pulup'un, manu'nun golüne sevindiği ilk ve tek günü bulduk desene..