25 Mayıs 2010 Salı

Denoueix neden takım çalıştırmıyor?



Raynald Denoueix (kendisi 'denueks' diye telaffuz ediyormuş ama ailesi 'denue' diyormuş) Nantes ve Socieadad gibi orta sınıf takımlara büyük başarılar yaşatmış bir isim. 15 yıl Nantes altyapısında çalıştıktan sonra sadece 8 sezon gibi kısa bir süre teknik adamlık yaptı. 2004'ten bu yana Fransızlar onun bir takıma döneceğini beklediler. Fransa futbolunu seven Türk futbolseverler de zaman zaman onun hayalini kurdular. Peki 1948 doğumlu Denoueix neden takım çalıştırmıyor işte cevabı: "Fikirlerimi ilk uygulamaya başladığım zaman kazanabileceğimi görmüştüm. Kendimi bir anlamda profesyonel teknik direktörlük konusunda ikna etmiştim. Daha sonra futbol dünyası değişmeye başladı ve benim mücadele edecek cesaretim yoktu. Sadece idmanlarda 'nasıl daha iyi pas yaparız'ı düşünmemeye başladık. 'Ekstra sportif' hadiselerle de uğraşmaya başladık. Benim zamanımda işin yüzde 75'i saha içinde geçiyordu. İyi bir aşçı restorantın badanasıyla, temizliğiyle uğraşırsa iyi yemek yapamaz! Şampiyon olacağımız gibi 20'inci de olabiliriz. Bunun bilincindeyim. Beni uyuz eden şey altı maçlık bir periyotta bir tane maç kaybedersem kapının önüne koyulabileceğim. Böyle bir mücadeleye ihtiyacım yok. Şimdilerde iyi maçlar izlemek için para alıyorum ve bu bana yetiyor..."

Resim üstü: "İyi antrenör oyuncularını 'kolektif' olmanın her şeyin üstünde olduğuna inandırmayı başarmış kişidir"

Hiç yorum yok: