31 Ocak 2011 Pazartesi

Banliyönün Rockçı Schuster’i Guti



   José María Gutiérrez Hernandez, işçi sınıfının muhiti olan Torrejon banliyösünde büyümüş bir isim. Kırmızı tuğlalı evler arasında top oynarken sarı saçları nedeniyle şu an Beşiktaş’ta birlikte çalıştığı hocasının lakabını almış: Schuster. Real Madrid’in Ciudad Deportivo Antrenman Merkezi’ne giderken yanında çoğu zaman annesi Carmen varmış. Carmen ‘cehennem’ olarak nitelediği tren yolculuklarıyla ilgili bakın neler söylüyor: “Yaşadığımız tüm kötü anlara anlatmayacağım. Bazen durup dururken birileri bizi hedef alıp yanımıza gelip oğlumla beni aşağılardı. Bir gün bir adam karşımızda cinsel organını gösterdi. Guti o zaman daha 10 yaşındaydı düşünebiliyor musunuz?”
     Bu zorlu zamanlar Guti’nin asiliğini de ortaya çıkarmış. İlkokul karnesinde şunlar yazıyormuş: Agresif bir çocuk. Arkadaşları arasında soytarılık yapmayı seviyor. Kapasitesi var ama ortaya çıkaramıyor.  Daha iyisini yapabilir!” Las Gaviotas okulunun müdürü de Guti için “Düzensiz ve sürekli tembel” tanımını yapıyor. O dönem Guti kulağında Walkman, rock kariyeri düşlüyormuş. Hatta Torrejon Festivali’nde bir yarışmada sahneye çıkıp Europe’un efsane şarkısı Final Countdown’ı söylemiş! Müzik tecrübeli yıldız için öyle bir tutku ki artık kendi müzik şirketi var: Pua Producionnes. Ara not: Şirkete bağlı Preciados (resimdeki abiler) adlı grup 2010 Vuelta Bisiklet Turu’nun resmi şarkısını yaptı. Guti müziğe dair şunları anlatıyor: “Hala rockla uğraşmak istiyorum. Her zaman şarkı söylemek istedim. Bu benim en büyük hayalim.”
     Guti’nin en ilginç yanlarından biri bazen kendi ‘sendikası’nı kurması ve maç içinde greve gitmesi! Yıldız futbolcunun bilinçli olarak kendisine gösterilen tepkilere karşı tepki olarak isteksiz tavırlar sergilediğini iddia eden Real taraftarının sayısı hiç de az değil. Anne Carmen bu durumu şöyle anlatıyor: “Bir gün oğluma ıslıklara bir çözüm bulması gerektiğini ve neden Gravesen veya Makelele gibi koşmadığını sordum. Bana ‘Anne futbol topa sahip olma ve hükmetme oyunudur, maraton değil! Diğerleri istediği gibi koşabilir. Ben koşmayı bilmiyorum ama oynamayı biliyorum!’ dedi.” Bu sözleri eski Realli golcü Alfonso Perez tamamlıyor sanki: “Eğer Guti, Raul gibi oyunu için fedakarlık yapsaydı şimdi dünyanın en iyilerinden birinden bahsedecektik. Bu durum üzücü o Zidane’la yetenek olarak eşit sayılabilir ama profesyonelliği çok daha az…”


Guti Haz. nedir? Hatırlarsınız Guti, Real Madrid’de oynarken sırtında Guti Haz. yazıyordu. Ailesine çok önem veren İspanyol yıldız annesi baba adı Gutierrez’in kısaltmasını kıskanıyor diyen anne soyadı Hernandez’in ‘H’sini almış! ‘A’ ve ‘Z’ de çocukları Aitor ve Zaira’nın baş harfleri.
*Geçen Nisan’da So Foot dergisinde çıkan bir mini dosyayı rahmetli GOAL dergisine aylar sonra yazmıştım. Aylar sonra sıra blogdaymış...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

O, bizim için "Guti Haz." değil "Hz. Guti" :)