27 Ocak 2011 Perşembe

Gerets ve Tulun

Gerets bu ülkeden gitmesine çok üzüldüğüm teknik adamlardan biridir.
Eski laptopumda bir dosya buldum. 2006'da yaşanan eski şampiyonluktan sonra o zamanki sportif direktör Bülent Tulun'la konuşmuşum. İlginç anektodlar var, buyrun aşağıdan yakın.
Teknik direktör Eric Gerets'in şampiyonlukta rolü büyük. Gerets ismi nasıl ortaya çıktı? 
Bana verilen bütçeye göre üç aday çıkarmıştım: Co Adriaaense, Ronald Koeman ve Eric Gerets. Hollandalılardan biri Porto'ya gitti (Co) diğeri de bizi sürekli oyaladı. Gerets'e Galatasaray'ı uzun uzun anlattım ve etkilendi. Yaklaşık beş buçuk saat görüştük, para konusu sadece beş dakika sürdü. Sonunda bana "Başım sıkıştığı zaman omzuna yaslanıp ağlayacağım kişi sen misin?" dedi. "Evet, benim" diye yanıtladım. Wolfsburg'dan istifa ettiğinde sadece prensipte anlaşmıştık.
Nasıl biri biraz anlatır mısınız? 
Gerets'i futbolculuk dönemimde de beğenirdim. Teknik direktör olarak gözü kara, dinamik, çok centilmen, aşırı disiplinli. İnsana enerji veren bir yapısı var. Florya'da insanlar hep canla başla çalışırlar. Ama bazı insanların yeri ayrıdır, Gerets de onlardan biri. (Bu özel insan havalimanından gittiğinde yanında sadece Tulun vardı!)
Geçelim bu sezonun en çok konuşulan konusu, para krizine. Sizin konumuzun yönetim ve futbolcuların ortasındaydı. Politikanız neydi? 
Futbolcular, bir gün gelip "Biz adam yerine konmak istiyoruz" dedi. Üç ay boyunca yönetimden Allah'ın kulu Florya'ya uğramamış. Duygusallığı çoğu zaman profesyonelliğin önüne geçen futbolcular için önemli kriterler bunlar. Oyuncuların yanında olduğumu göstermek zorundaydım ve öyle de yaptım. Öyle anlar oldu ki başkanla karşı karşıya kaldık. Sonra her şey tatlıya bağlandı.
Protesto olayı nasıl atlatıldı?  

Protesto oyuncuların hakkıydı. Yalnız şunu iyi ayırt etmek lazım. Boykot yapan adam sabah idmana çıkmayıp, akşam takım halinde çalışmaz. Kaşıbeyaz toplantısı üzerine futbolcuların Gerets'le konuşup kendilerine antrenman ayarlaması gerçekten inanılmaz bir olaydı.
Bu noktada Gerets ne yaptı?

Gerets para konuşmayı hiç sevmez. Ancak bir gün geldi ve "Paramı istiyorum. Çocukların paralarını da vereceksiniz" dedi. Yani şunu anlatmaya çalışıyorum. Orada olanlar her halükârda bizi kenetlemiştir.
Denizlispor-Fenerbahçe maçından gol haberi gelince herkes çılgına döndü. İlginç bir anınız var mı? 
Yedek kulübesinin oraya indim. Gerets, kafasını ellerinin arasına alan Hasan Şaş'a "Son, son, concentration, discipline" diye bağırıyordu. Hasan orada döndü "Impossible" diye cevap verdi. (gülüyor)
Şampiyonlukta payları dağıtsanız...  

Öyle bir yüzde vermem doğru olmaz, çünkü herkes çok özveriliydi. Ancak tüm genç oyuncuların bu şampiyonlukta payı olması benim için ayrı bir mutluluk. Onların hepsini oğlum gibi seviyorum. Özellikle Aydın'ın Konya deplasmanında attığı golü unutamam. O maçtan bir hafta önce Gerets'le birlikte PAF maçında onu seyrettik. Maçtan sonra "7 numarayı getirin" dedi. Birkaç gün A takımla idmana çıktı ve sonra bize üç puanı getirdi.
Son olarak Adnan Sezgin'in göreve getirilmesi sizi nasıl etkileyecek? 
Rezervasyon memuru gibi orada oturmayacağımı herkes biliyor. Görev tanımım içinde yönetim benden ne isterse, onu yerine getirmek için elimden geleni yaparım. Hayatım boyunca Galatasaray menfaatlerini düşünerek adım attım. Bize önce camiayı korumamız gerektiğini öğrettiler. Ancak şunu söyleyeyim Adnan Sezgin'in benim yerime göreve getirileceği yönünde iddiaların basına sızdırılması takımı çok etkiledi. Zihinsel olarak çok yoruldum ama bu şampiyonluk her şeye değer. (Yazarın notu: Galatasaray'da çöküşün başladığı anlardan biri olarak tarihe geçmiştir bu operasyon)

3 yorum:

s'ius dedi ki...

Gerets'in gönderilmesini içim cızlayarak seyretmiştim.. Zira gelen müthiş şampiyonlukla birlikte nerden baksanız 3 yıllık kredi kazanmıştı.. Bakınız Aydın bu krediyi kullanmakla bitiremiyor!..

Hasan Şaş.. o anlarda nasılda süzülmüştü gözümüzden yaşlar.. yumruğunu sıka sıka sahada tırıs atması nutkumuzu düğümlemişti.. neden bu adama kucak açmıyor GS!

Şu Adnan Sezgin kadar antipatik bir adam olamaz Galatasaray için.. Kendisi İstanbulspor'da görevdeyken GS'nin Selçuk Şahin için yaptığı teklifi reddedmiş, FB'nin neredeyse yarı teklifine onay vermişti.. (belki de iyi oldu:P ) Bu adam cimboma zarardan başka bir şey vermiyor.. Diğer Adnan, Sezgin'e bir şeylerden gebe olmasa bu kadar durmazdı arkasında.. kokusu çıkar nasılsa..

Sahi Gerets, Katar'daydı en son ve sanırsam emekliye ayrıldı/ayrılacak :)

Jordi Metal dedi ki...

Selam Bener,
Güzel röportajmış.

Denizli maçı muhabbetini kaynak verip yayınladım.

Bilgine :D

eren kıyak dedi ki...

Gerets olsaydı şimdi Ferhat Aydın gibi 88 89 90 kuşağındaki futbolcular altın çağını yaşıyordu ayrıca bize memleketinden Defour'u Witsel'i getirse hiç de fena olmazdı :)