19 Aralık 2011 Pazartesi

Zafer'e Atak!


Bilen bilir, Twitter'ı aktif kullanırım. Geçenlerde bir dönem Beşiktaş'ta da oynayan Ümit Bozkurt'un (aklı başında tweet'leriyle kaptanı takip ediniz) sayesinde karşıma Zafer Biryol çıktı. Ligimizin gol kralları listesinde yer alan nam-ı diğer Zozo'nun 'bio' bölümünde Toronto yazdığını görünce aramızda bir mail trafiği yaşandı. www.ataksports. com sitesinin açılış sayfasından da anlayacağınız üzere, Zafer Biryol kendini eğitime adamak isteyen ve meslektaşlarından farklı bir yol çizmeye çalışan genç bir spor adamı. Kendisine yolunda başarılar diliyoruz ve 35 yaşındaki 'Golcü' Kanada'da neler yapıyor, hedefleri neler diye merak edenleri şöyle alıyoruz...
Toronto'ya yerleşme fikri nasıl ortaya çıktı? 
Aklımda, futbolu bıraktıktan sonra ABD'ye gidip İngilizce öğrenmek, oradaki spor organizasyonlarını izlemek ve araştırmak vardı. İki sene önce tatil için Kanada'nın Toronto kentine geldim. Burada ortağımla tanıştım ve bazı projeler geliştirdik. Türkiye'ye döndükten altı ay sonra belimden sakatlanınca futbolu bırakma kararı aldım. Vakit kaybetmeden aklımdaki planı devreye soktum.
- Türkiye'de kalıp bir kulüpte görev yapabilirdiniz, neden böyle bir yolu seçtiniz?
Dediğin gibi Türkiye'de antrenör vs. olabilirdim ancak benim düşüncem önce İngilizce öğrenmekti. Dünyadaki sportif gelişmeleri, bilimsel makaleleri takip edebilmek için bu şarttı. Ayrıca yurt dışında maç izlemeye gideceğimde veya belki bir takım çalıştıracağımda lazım olabilirdi. Böylece yapacağım işte bir adım öne geçebilirim, diğerlerinden farklı olabilirim diye düşündüm. 
Aileniz nasıl bir tepki verdi? İngilizce bilmeden oralara gitmek risk değil miydi? 
Açık söyleyeyim, kendi ailem ve eşimin ailesi hiç istemedi. Özellikle kayınpederim hala taş atıyor her konuşmamızda (gülücük işareti koyuyor!). Çat-pat İngilizce bildiğimi zannediyordum ama hiç bilmiyormuşum! Bilgisayar oyunlarından, dizilerden falan kulak dolgunluğum vardı o kadar. Türkiye'ye gelen oyuncular da genelde hep Portekizce konuştuğu için öğrenemedik! Eşim doğum yaptığı için dil kursuna gidemedi, ancak bu sene o da kursa gidecek (komşuyla dedikodu yapıyormuş İngilizce).
Biraz futbol okulunuzdan bahsedelim... 
Okulumuzun adı 'Ataksports'. Emir Kayapınar'la beraber çalışıyoruz. Buradaki işleyişi bilen, organizasyonu yapan kişi o. Beni buraya gelmeme ikna eden de oydu. Burada insanların futbola olan ilgisini, devletin bakış açısını anlattı. Benim de kafama yattı. Geldikten beş-altı ay sonra okulumuzu açtık, çok da iyi etmişiz. 
Bu okuldan gelecekte Türk futbolu yararlanabilir mi? 
Buradaki çocukların en büyük özelliği çok iri ve çok uzun olmaları. Onlara futbolun temelini öğretebilirsek, Milli Takım'a oyuncu verebiliriz. Zaten bünyemizde 15-16 yaş grubunda Milli Takım seviyesinde oyuncularımız var. Milli oyuncular çıkarabilirsek, buradaki gençlere şevk kazandırabiliriz. İleride Kanada doğumlu Türk gençlerini iyi yerlerde görebiliriz.
Ne zaman Türkiye'ye döneceksiniz? 
11 aydır buradayım ve en az beş sene kalmak istiyorum. Adamların spor kültürüne hayran olmamak elde değil. Buranın en hoşuma giden yönü trafik. İstanbul'dan sonra buranın trafiği uykumu getiriyor!





NOT: Fotodaki ufaklik Zafer Jr.

Hiç yorum yok: