12 Şubat 2013 Salı

Tugrul Savkay...


Kardeslerim: Bizim okulumuzun bence en önemli özelligi, hangi irktan,
dilden, dinden, toplumsal katmandan -ve benim okula girmemin bir yil
ardindan da- hangi cinsiyetten olursa olsun, yetenekli çocuklara kendilerini
yetistirmek -ve böylece kendilerine, içinde yasadiklari toplulugu ve topluma
ve hatta insanliga yararli bireyler haline gelmek- imkanini tanimasidir.
Bunu da tam bir esitlik duygusu içinde gerçeklestiririz. Aramizda elbette
yetenek, zeka, beceri farklari olabilir. Bu da insani bir durum. Ancak,
Galatasaraylilik bunlari asarak hepimizin esit düzeyde ve kardes oldugumuz
fikrini de bize asilar.

Yukarida özetlemeye çalistigim nedenlerden ötürü, Galatasaray Lisesi, benim
bildigim baska hiçbir okulla karsilastirilamaz. Çünkü biz bir okul olmanin
ötesine geçip bir müessese haline gelmisiz. Bizim okulumuzun egitimini baska
okullarla karsilastiranlara da sasiyorum. Hatta zaman zaman, mesbela baska
Fransizca egitim görmüs insanlarin yaninda, alay yollu, "Ben
Galatasarayliyim, Fransizcam zayiftir" dedigimi bilirim. Öyle degildir ama,
bu sözlerimle bunu önemsemedigimi ifade etmeye çalisirim. Çünkü
Galatasaray'in ögretim sistemi ve düzeyi tek basina bir kriter olusturmaz.
Bize iyi ögretim verilmistir, ancak daha önemlisi biz gerçek anlamda
egitilmis insanlariz. Üstünlügümüz de buradadir.

Hiçbir Galatasarayli'ya egitimimizi anlatmam gerkemese de bunun bazi ahlaki
ve manevi degerleri içerdigini kaydetmeden geçemeyecegim. Okulumuza ve
birbirimize karsi duydugumuz sevgi ve baglilik, bizi yetistiren müesseye ve
insanlara karsi duydugumuz ve hayatimiz boyunca süren minnet hissi,
okulumuza ve toplulugumuza karsi almadan verme duygusu ve daha burada
sayamayacagim nice insani deger bize bu okulda ögretildi.

Galatasaray Lisesi'ni bitirdikten sonra iki üniversitede okudum. Master ve
doktora yaptim. Çok iyi kurumlarda çalistim. Çok iyi yerlere geldim.
Bunlardan hiçbiri beni Galatasarayli olmaktan daha fazla onurlandirmadi.
Giderek sunu söyleyeyim: Galatasaray benim için hayatta en degerli
nitelikleri borçlu oldugumu düsündügüm tek yer.

1638 Tugrul Savkay

Hiç yorum yok: